بزرگنمايي:
ایرانیان جهان -
به گزارش رسانه 7،، تقریبا 67 سال از تولید لندکروزر می گذرد و پس از شورولت سابربن، طولانیترین زمان تولیدِ یک مدل در جهان را دارد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
داستان تولید لندکروزر از دل جنگ جهانی دوم آغاز میشود. زمانی که کره شمالی به کره جنوبی حمله کرد، آمریکا میخواست از کره جنوبی در مقابل کره شمالی که حامی آن شوروی بود، حفاظت کند. در آن هنگام، ژاپن تحت تصرف آمریکا بود. آمریکا از ژاپن خواست تا خودرویی نظامی بسازد که در سال 1951، با الهام از جیپهای آمریکایی، این امر محقق شد.
پس از گذشت 9 سال و بعد از تولید نسخههای غیررسمی، لندکروزر به صورت رسمی با مدل J40 در سال 1960 کار خود را آغاز کرد. این نسل در ایران به دلیل طراحی خاصاش، به لندکروزر کالسکهای و 2F معروف است.
دو نوع پیشرانه در این خودرو به کار رفت؛ نوع اول، پیشرانه 3٫9 لیتری با کد F و نوع دوم، پیشرانه 4٫2 لیتریِ 6 سیلندر خطی 12 سوپاپ معروف با کد 2F بود. این پیشرانه با انجام اصلاحاتی، در سال 1975 به جای پیشرانه F به کار رفت.
کاربریهای این خودرو متنوع بود و در کلاسهای دو درِ شاسی، چهار درِ واگن و دو درِ وانت عرضه شد. تولید این نسل که در اواخر سال های جنگ ایران و عراق حضور پررنگی داشت، تا سال 1984 ادامه داشت.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.
58322
منبع خبر: خبر آنلاین
آخرین اخبار ورزشی را در سایت خبری-تحلیلی رسانه 7 بخوانید.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1248950/